Små saker...

...som gör en glad behöver man verkligen i vinterrusket! Tänkte bara att jag skulle tacka Lasse och Vidingehem för att vi fick en energismart motorvärmare häromveckan. Först fattade vi ingenting, någon hade bytt ut låset på motorvärmaren så att vi inte kunde använda den längre, men efter ett snabbt samtal till Lasse så visade det sig vara en glad överraskning istället.

Nu slipper vi se till att vi inte slösar energi i onödan genom att slå av och på säkringen till motorvärmaren (som vi gjorde tidigare), nu sköter den sig helt själv och känner av hur kallt det är ute. Härligt! Det här har naturligtvis inte bara vi fått, utan även alla andra som har motorvärmare genom Vidingehem (jag tror att de hunnit klart överallt, men annars kommer det säkert snart). Dessutom berättade Lasse att man gör miljön en tjänst om man använder motorvärmaren ända upp till ca 8 plusgrader. Det var ju bra att veta, jag har nog mest använt motovärmaren vid minusgrader.. jag som inte ens använder bilen så värst mycket, men där ser man! Även motorvärmar-vana norrlänningar som jag själv får lära mig ett och annat ibland! :-)

Här kan ni läsa om de nya motorvärmarna på Vidingehems sida.

Just det ja, ni har väl uppmärksammat att man numera ska sopsortera även mjukplast och små frigolitbitar? De ska läggas i samma behållare som hårdplast. Ska kolla vår skylt i soprummet, hoppas det står där. Lätt att missa annars.

Vi ska även ha ett litet grann-möte ikväll nere i caféet i vårt hus i Åryd, det ska bli roligt att se hur vi tillsammans kan bli ännu bättre på att värna om varann och miljön. En liten kompost kanske, eller ett EU-projekt? Vi får väl se!


varma hälsningar / Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0