Borta bra, men hemma bäst!

Jag tycker om att hålla mig hemmavid på semestern, och det känns som att fler och fler gör det i dessa tider med lågkonjunktur och finanskris. Man kan även stanna hemma av kilmatskäl, eller att man väljer miljövänliga transportmedel som cykel eller tåg om man ska resa någonstans.

Det har varit väldigt mycket skriverier i medier och på bloggar i år om detta "nya" fenomen som man kallar "staycation" eller "hemester" och allt möjligt... men jag vet inte om jag tycker att det är så nytt egentligen. Oavsett om det är av ekonomiska eller miljömässiga skäl, eller att man bara vill vara hemma och ta det lugnt, vad är det för fel med att trivas där man bor? Det måste väl ändå vara det allra bästa, att inte längta bort. Borta är visserligen bra, men hemma är bäst!

Här är några tips på trevliga semesteraktiviteter som jag har tänkt testa i sommar... förutom då att bara ligga i hängmattan, bada, vattna odlingarna, köra moppe och fika på masugnscaféet förstås.... 

Cykla dressin på smalspåret

Paddla kanot i Småland

Säljerydsfestivalen utanför Ingelstad

Tyrolen i Blädinge

Vandra eller cykla Åsnen runt

Cinévert - Gratis bio i historiska miljöer i Kronoberg, Kalmar och Blekinge


såhär fint ser det ut i våra odlingslådor såhär års, inte så tokigt va?

Trevlig sommar!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0