Klimatsmarta inköp

Leader Linné-finansierade förstudien "Bytesringen i Nöbbele med omnejd" ordnade en studiebesöksresa till byn Ambjörnarp söder om Borås för några veckor sedan. Jag och Matías fick hänga med, och det var väldigt intressant! Ambjörnarp är en by i Åryds storlek ungefär, och vi fick träffa fyra engagerade personer i byalaget och klimat- gruppen för att höra om deras arbete. Det finns jättemycket att berätta om resan, och om bytesringen i Nöbbele också, men jag får kanske återkomma till det en annan gång.

Klimatgruppen i Ambjörnarp har bland annat tagit fram en "komihåg-lapp" för klimatsmarta inköp. Jag tyckte den var så bra så jag frågade om det gick bra att ha med den här på bloggen. Och det gjorde det såklart. Tack Bobby!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0