Växthus fast man hyr sin bostad? Javisst!

Oj vad tiden går fort! Jag var helt säker på att jag hade skrivit nåt om vårt fina växthusbygge i trädgården som pågått nu under våren och försommaren. Men det ser jag ju nu att jag inte har gjort, har varit fullt upptagen med att spika, såga, skruva tak och plantera! Så här kommer då en uppsnabbad version av bygget, lite som i ett hemmafixarprogram. Ni vet då när allt ser så lätt ut. Hips vips bara så var det klart!






Okej det var inte så "bara"...vi hade aldrig kunnat bygga ett såhär fint växthus om det inte hade varit för min kära pappa Erling, som kom ner från Luleå och var byggledare och förstesnickare. Ett STORT tack vill vi också framföra till alla andra som hjälpt till; Carina och Michael för ert jobb, Ingemar för de fina fönstren du hade på lager i Säljeryd, och Nauras, Karin, Claes och Inger för att ni är så fina grannar! Utan er hade vi inte orkat hålla på. :-) Tack även till Håkan och gänget på Vidingehem för att ni stöttar våra intitiativ och att vi fick en slant till bygget!

Blir ni också sugna på ett växthus? Det kan (bevisligen) vara möjligt även om man bor i hyresrätt! Fråga först om ni får lov att bygga, och sen är ju frågan om man ska sätta upp en köpt "byggsats", en enklare konstruktion eller om man vill göra det rejält med bra tak och riktiga fönster. Det senare blir lite dyrare, men det skadar som sagt inte att fråga värden om något eventuellt bidrag. Det bidrar ju till en vacker miljö och glada hyresgäster, både nu och i framtiden! Det är bra att ha växthuset på en plats som är solig, men inte helt oskyddad för då kan växterna bli sönderfrätta mitt i högsommaren. Kommentera gärna här på bloggen om ni har frågor om hur vi gjorde, eller kom förbi! Vi är ute och pysslar i trädgården mest hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0